CBB mobilabonnement, telefoner & bredbånd
CBB tilbyder mobiltelefoni, bredbånd og et stort udvalg af telefoner. CBBs samlede kundetilfredshed har historisk set været god og selskabet ligger i toppen på listen over Danmarks bedste mobilselskaber.
Af tabellen nedenfor fremgår aktuelle CBB mobilabonnement med deres indhold og priser. Under tabellen finder du nyttige informationer om fordele, ulemper og muligheder ved CBB.
Netværk & Dækning: 6,92/10
Kundeservice & ydelser: 7,24/10
Samlet kundetilfredshed: 7,08/10
Ubegrænset taletid + 50 GB data
Taletid
Ubegrænset
Data
50 GB
SMS/MMS
Ubegrænset
Oprettelse 0,-
Mindstepris 54,-
Ubegrænset taletid + 200 GB data
Taletid
Ubegrænset
Data
200 GB
SMS/MMS
Ubegrænset
Oprettelse 0,-
Mindstepris 64,-
Ubegrænset taletid + 100 GB data
Taletid
Ubegrænset
Data
100 GB
SMS/MMS
Ubegrænset
Oprettelse 0,-
Mindstepris 124,-
0 timer taletid + 0 GB data
Taletid
0 timer
Data
0 GB
SMS/MMS
Ubegrænset
Oprettelse 0,-
Mindstepris 149,-
71/17 Mbit
Download
71 Mbit
Upload
17 Mbit
Se også: Sammenlign CBB med alle andre mobilselskaber og find billigste for dig
Priserne på CBBs mobilabonnementer ligger i den lave ende og er man til musik på mobilen har CBB også et meget billigt mobilabonnement med musik. I tillæg til de generelt meget lave priser på mobiltelefoni kan CBB bryste sig af, at være blandt de absolut bedste mobilselskaber på kundeservice.
Se aktuelle tilbud ved CBB
Som CBB kunde vil man desuden nyde godt af mobiltelefoni på Telia/Telenors 4G netværk og gode rabatter og generelt fordelagtige priser på mobiltelefoner.
Hertil har CBB gjort det enkelt for familier at samle deres mobilabonnementer på én konto. Familier opnår ikke bedre priser, men overskueligheden og enkelheden ved at administrere flere mobilabonnementer på én online-konto vil være en stor gevinst for mange.
Sidst men ikke mindst kan mobilkunder i CBB have stor fordel af reducerede priser på bredbånd. Har man et mobilabonnement ved CBB får man ekstra lave priser på mobilt bredbånd og trådløs router, der kan dække hele familiens internetbehov.
Se også: Sammenlign alle mobilabonnement og find billigste for dig
Se aktuelle tilbud ved CBB
CBB har allieret sig med musiktjenesten Tidal og tilbyder millioner af musiknumre i et abonnement, der notorisk siden lanceringen har været et af de absolut billigste mobilabonnementer med musik inkluderet.
Musikfilerne i Tidal leveres i et AAC-format på 320kbit/s, hvilket betyder at musikken bliver komprimeret i et format der skal give optimal lydkvalitet.
Det er ikke kun CBB, der tilbyder mobilabonnement med musik. Mobilselskaber som; YouSee, Telenor, Telia, Teleselskabet 3 og Telmore tilbyder også abonnementer med musik.
Hvilket abonnement med musik, der er bedst og billigst for dig afhænger af mobilselskabernes mobildækning hvor du bor og prisen du må betale for dit faktiske mobilforbrug. Du bør som hovedregel kun skifte til mobilabonnement, der dækker hvor du bor og som passer til dit faktiske mobilforbrug.
Se også: Sammenlign priser på mobilabonnement med musik
Se aktuelle priser på CBB med Musik
CBB tilbyder bredbånd til konkurrencedygtige priser, men har man i forvejen et mobilabonnement ved CBB bliver prisen på bredbånd ekstra billig. Der er tale om såkaldt mobilt bredbånd og CBB inkluderer således også en trådløs router, som du får med i bredbåndsabonnementet.
CBB har traditionelt været med på beatet i konkurrencen om bredbåndskunderne og i takt med, at den teknologiske og netværksmæssige udvikling er blevet bedre og internethastighederne hurtigere, har CBB også ladet kunderne få glæden af fremskridtene.
Bredbånd ved CBB kommer i hele spekteret af internethastigheder. Der er ekstremt billige bredbåndsforbindelser til dig der kun har behov for at tjekke mails og læse nyheder på nettet og der er rigtig gode tilbud til den store familie, hvor alle er online samtidig og hvor der streames film og spil på nettet.
Før du vælger bredbånd fra CBB bør du sikre dig, at CBB har mobildækning hvor du bor. Internettet kommer nemlig trådløst gennem Telia/Telenors 4G netværk. Spørg eventuelt dine naboer om deres erfaringer med Telia/Telenors netværk inden du bestiller bredbånd hos CBB.
Se også: Sammenlign bredbåndsselskabernes priser på bredbånd
Siden EU Kommissionen besluttede at roaming i EU skulle være gratis har CBB gjort som de fleste andre mobilselskaber. CBB tilbyder mobilabonnement med og uden roaming i EU. Prisen på et mobilabonnement med roaming i EU er imidlertid dyrere end abonnementer, der kun virker i Danmark.
Det betyder i praksis, at gratis roaming i EU ikke er gratis hvis du er CBB kunde. Tilpasningen af abonnementet med og uden roaming er ikke kun et CBB fænomen. Det er en tilpasning som mange danske mobilselskaber har gennemført for ikke tabe penge.
Enkelte mobilselskaber har imidlertid valgt at følge EU Kommissionens intentioner. Oister, Greentel og Teleselskabet 3 har valgt, at roaming i EU skal være standard i de fleste af deres mobilabonnementer.
Se også: Find billigste mobilabonnement med roaming i EU
Se aktuelle priser på CBB abonnement med roaming i EU
CBB Mobil gør noget ved mobiltelefonerne som ingen andre mobilselskaber er særligt skarpe på. De kører ofte aggressive kampagner med rigtig gode tilbud og priser på mobiltelefoner og ofte er det tale om periodevis stærkt reducerede priser på meget populære smartphones.
Sammen med Teleselskabet 3 og Call me er CBB blandt de mest generøse mobilselskaber hvad angår tidvis meget stærke tilbud og store rabatter på mobiltelefoner.
Hertil tilbyder CBB også afdragsordninger ved køb af mobiltelefoner. Har du ikke pengene til mobilens her & nu pris, kan du omkostningsfrit købe mobilen på afdrag og dermed fordele telefonens pris over 12 eller 24 måneder.
Kombinationen af et billigt mobilforbrug (billige mobilabonnementer) og stærke priser på mobiltelefoner gør, at CBB kan være et meget billigt mobilselskab for rigtig mange danskere.
Går du som gennemsnitsdanskeren, til anskaffelse af ny mobiltelefon hver 18 måned, så kan der være gode penge at spare ved at være mobilkunde hos CBB. Du får et relativt billigt mobilforbrug gennem konkurrencedygtige abonnementer og et stort udvalg af telefoner med store rabatter, at vælge mellem, den dag du beslutter dig for at købe en ny mobil. Kombinationen af billige abonnementer og gode priser på telefoner gør, at CBB kan være blandt de absolut billigste mobilselskaber for rigtig mange danskere.
Se også: Se aktuelle tilbud på telefoner hos CBB
CBB Mobil er et af de lavprisselskaber, der har været på markedet i længst tid. Selskabet blev etableret i 2000 under navnet Club Blah Blah. I 2002 skiftede selskabet dog navn til CBB, da navnet Club Blah Blah primært henvendte sig til det yngre segment og blev misforstået som noget sniksnak af den ældre befolkning. I 2004 blev de opkøbt af Sonofon, som sidenhen blev opkøbt af Telenor. Telenor ejer i dag 100 procent CBB.
CBB var et af de første lavprisselskaber, der blev lanceret på det danske telemarked. De var blandt de første, sammen med Telmore, til at udbyde mobiltelefoni, der både kunne betales og administreres via internettet. Hvilket resulterede i lavere og mere gennemskuelige priser for kunderne.
At CBB var hurtige til at følge i Telmores fodspor har garanteret skabt fundamentet for CBBs stærke position på dagens telemarked i dag. I årene efter Telmore og CBBs indtog på telemarkedet har danskerne set utallige forsøg på at genskabe succesen. Velkendte lavprisselskaber som bl.a Oister, CallMe, Greentel, OK Mobil, Plenti og Coop Mobil er opstået ud fra samme koncept som Telmore og CBB.
Sammenlign CBB Mobil med alle andre danske mobilselskaber
CBB ejes af Telenor, og det er derfor også Telenors netværk, der benyttes til mobiltelefoni og internet. Telenor har siden 2014 delt 4G netværk og mobilnet med Telia, hvilket betyder, at CBB den dag i dag kan tilbyde deres kunder et solidt og kritikerrost netværk, der dækker 99% af landet.
Roserne til trods, så slås CBB i lighed med alle andre mobilselskaber i Danmark med såkaldte mobilhuller, hvor der hverken kan gennemføres mobilsamtaler eller surfes på nettet. Telenor udbygger til stadighed deres netværk og mobilnet og hullerne forsvinder gradvist, men det er pokkers ærgerligt for den enkelte mobilkunde, hvis mobilen går i sort og ikke fungerer hvor man bor eller opholder sig.
Spørg derfor altid dine naboer om deres erfaring med CBBs netværk og mobildækning. Ingen grund til at vælge CBB hvis Telenor ikke dækker hvor du bor.
Hvis der for øvrigt er tidvise problemer med mobildækningen og netværket, kan du altid følge med på CBBs hjemmeside, hvor der opdateres med det samme, hvis der er specifikke problemer med netværk og mobildækning.
Se også: Aktuelle tilbud hos CBB
Sammenlign teleselskabernes kundeservice, netværk og mobildækning
Sammen med mobilselskaber som Telmore og CallMe har CBB Mobil gennem de sidste mange år tronet højest på skamlen og været blandt teleselskaberne med den bedste kundeservice. Hurtige svartider på telefonisk support, effektive og venlige kundeservicemedarbejdere er igen og igen blevet fremhævet som store kvaliteter ved CBB Mobils kundeservice.
At deres selvbetjeningssystem gennem flere år har været kritikerrost bør også fremhæves som en del af den samlede pakke, du får med på købet ved at vælge CBB Mobil.
Hvis du oplever problemer eller har spørgsmål, du har behov for at få besvaret, kan du både ringe og skrive til CBB. Den telefoniske kundeservice har åbent på alle hverdage indtil kl. 16.00, og du kan ringe til selskabet på 50 50 50 50. Den gennemsnitlige ventetid ifølge deres hjemmeside er på 1.36 minutter.
Se også: Giv din bedømmelse af CBB kundeservice
Ønsker du at rette skriftlig henvendelse kan du kontakte CBBs kundeservice via deres chatsupport, der har åben mellem 8.30 og 21.00 på hverdage og 10.00 og 21.00 i weekender. Du kan også sende en mail via kontaktformularen, du finder på kontakt-sektionen på CBBs hjemmeside. Her skal du først vælge, hvilken kategori din henvendelse hører ind under, hvorefter du kan udfylde kontaktformularen. Når formularen er udfyldt, vil der typisk gå 1-2 hverdage før du får svar fra CBB kundeservice.
CBB er desuden også aktive på deres Facebook-side, hvor du har mulighed for at kontakte kundeservice mellem klokken 9.00 og 21.00 på hverdage og 10.00 og 21.00 i weekender. På Facebook er CBB relativt hurtige til at svare på generelle spørgsmål.
Sammenlign mobilselskabernes kundeservice
Udover en fantastisk kundeservice har du også mulighed for at logge ind på Mit CBB, der er CBB’s selvbetjening. Den kan tilgås via selskabets hjemmeside, og her har du adskillige muligheder, der vedrører dit abonnement.
Du kan blandt andet bestille SIM-kort, tilmelde dig automatisk optankning, når dit abonnement er ved at løbe tør, spærre dit nummer, se dit forbrug, redigere personlige oplysninger, få udbetalt de resterende penge, du har på kontoen, opsige dit abonnement og meget mere.
Du har samtidig mulighed for at læse om og indstille forskellige tjenester såsom udlandstelefoni, spærre for køb på mobilen, opsætte MMS og internet, se hvordan du finder din PIN og PUK-kode, læse om reklamationsret ved køb af mobiltelefoner samt finde mange andre nyttige oplysninger, der vedrører dine abonnementsforhold ved CBB.
Sammenlign aktuelle priser og tilbud på alle mobilabonnement
CBB Mobil kombinerer sine Tjenester og online-services så godt, at der kan være meget at hente for familien der vil samle sine abonnementer i et og samme mobilselskab. Deres online selvbetjening gør det muligt og let at administrere og betale flere mobilabonnementer på samme login, hvilket næsten er et must hvis hele familien skal samles i ét mobilselskab.
De gode muligheder for at administrere familiens telefoni og bredbånd indebærer også tryghed for børn og ældre. På CBB Mobils selvbetjening kan der enkelt fastsættes begrænsninger og opnås kontrol med mobilabonnement til børn og hele grænsesnittet er så enkelt, at også ældre med liden interneterfaring kan følge med og optimere deres mobilabonnementer.
Konkurrencedygtige priser og gode selvbetjeningsmuligheder gør, at CBB Mobil egner sig godt til familier, børn og ældre.
Sammenlign priser og tilbud på familieabonnementer
Mads Alexander Hviid Poulsen
Jeg har lige haft en langtrukken og ubehagelig oplevelse hos CBB/Telenor (CBB er en virksomhed under Telenor). Jeg købte en telefon af dem, hvor der opstod en flænge i skærmen efter kun to uger. Det var ikke som følge af hærværk, misbrug eller lignende forhold, som jeg selv var ansvarlig for. Alligevel mente CBB/Telenor ikke, at reklamationsretten skulle gælde.
Det resulterede i en sag, der forløb over tre måneder, hvor jeg var i kontakt med adskillige medarbejdere hos virksomheden, og jeg måtte tage sagen videre til Center for Klageløsning. Undervejs misinformerede både CBB og Telenor mig om mine rettigheder, og de ændrede hele tiden deres forklaring på, hvorfor reklamationsretten ikke skulle gælde.
Jeg ville have taget sagen videre til Forbrugerklagenævnet, men hos Center for Klageløsning blev jeg oplyst om, at sagen sandsynligvis ville tage yderligere 12 måneder, og derfor valgte jeg at trække sagen, da det ikke ville være besværet værd. Det ændrer dog ikke på, at jeg føler mig utroligt snydt af CBB og Telenor.
Som kunde står man dårligt i sådanne sager, og virksomheder som CBB og Telenor er meget bevidste om dette!